Plachetnice : Lodní příslušenství : Prodej : Servis : Jachting na Lipně

Jachting může být vším. Sportem, dobrodružství i celoživotní zábavou.

Plachetnice K6

Sportsboat pro 2-3 člennou posádku.
2 plachetnice K6 v ČR - Slapy a Lipno.
Kontaktujte nás, rádi Vám domluvíme testsail.

Plachetnice K6

Rondar K6 - sportovní kýlová plachetnice z Anglie

  • 5,8m dlouhý sportsboat výráběný v Anglii firmou Rondar.
  • 2-3 osoby v posádce.
  • Snadná manipulace.
  • Karbonová takeláž.
  • Cena kompletní plachetnice s plachtami, přívěsem a manipulákem již od 19 900 EUR (cena zahrnuje DPH).
  • Použité kvalitní plachetnice K6 v cenových relacích kolem 10 000 EUR.
  • Mezinárodní asociace lodní třídy K6.
  • Plachetnice K6 je k vidění na Slapech.

Plachetnice K6

Plachetnice K6

Specifikace


Celková délka (LOA) : 5.8m
Šířka : 1.97m
Hmotnost trupu plachetnice : 260kg

Plocha plachet :
Hlavní plachta & kosatka : 19.7sq m
Spinnaker: 29sq m


Článek z webové prezentace Jachetního klubu královská - www.jkk.cz - 02.07.2013

Posádka JKK na Lago di Garda

JKK na K6
K6 Eurocup, Riva del Garda, Italy.
Každé dva roky probíhá v Riva del Garda  mezinárodní  závod lodí třídy K6 – Eurocup. Toho letošního jsme se s Pippi zúčastnili i my – Roman Fišer, Ivan Vavřina (Dědek) a Ondra Busta, startovali jsme v barvách Jachklubu Královská. Odjížděli jsme s cílem poznat jinou vodu a podívat se, jak na K6 jezdí mistři. Závodu se účastnilo 16 lodí z Anglie, Německa, Francie a z Měřína.   Závodilo se od pondělí 24. 6 do pátku 28. 6. 2013.
V pondělí nemělo foukat, tak pořadatelé rozhodli, že se pojedou pouze tréninkové rozjížďky, což nám přišlo vhod, protože Dědek na K6 nikdy neseděl a bylo třeba rozdělit role. Proti všem předpovědím ale přišel severní vítr o síle 25 uzlů. Vyzkoušeli jsme první spinout a brzy potom nám prasklo uchycení kikingu, takže jsme odplachtili do Rivy opravovat. Další den už se závodilo naostro – jezdily se karusely  - k návětrné bóji cca 2 míle, pak brána, ještě jedno kolo a do cíle.  Brzy nám došlo, že získáváme zcela nové zkušenosti – lodě v genakrových kurzech dosahovaly rychlosti 17 – 18 uzlů, k tomu vlny, to opravdu na Slapech tak často nepotkáme. První rozjížďky jsme za závodním polem dojížděli s odstupem těžkých cruiserů, ale každým dnem jsme zrychlovali. Hlavním problémem se ukázalo vytahování a stahování genakru. Proti 3-4 vteřinám u špičkových posádek 20 a více vteřin našich. Angličani nám prozradili, že všichni své genakry důkladně impregnují proti vodě – jejich byly proto vždy suché, náš nacucaný vodou. To je zejména při vtahování do tunelu značný handicap a Dědek se tak zbytečně nadřel.  Angličani nám všemožně pomáhali – hlavně předchozí majitel Pippi Peter Kirby.  S ním jsme dohodli proměření trimu – záklonu stěžně a napětí ve vantech. Všechno bylo úplně špatně a po vytrimování najednou Pippi začala stoupat a byla lépe ovladatelná. Poslední dva dny už jsme měli několik rovnocenných soupeřů, poslední rozjížďku jsme se dokonce celé první kolo drželi na šesté pozici a registrovali udivené pohledy i zdvižené palce soupeřů. 
Ve středu za námi přijel fotit Jarda Kopecký. Ondrovi se podařilo přemluvit pořadatele, aby Jardu vzali do lodě rozhodčích – tak máme skvělé fotky. Příjemné bylo zázemí jachtklubu. Měli jsme k dispozici šatny, sprchy a po každém závodním dnu těstoviny. Drobné opravy servismani prováděli zdarma, nebyl problém půjčit si nářadí.
 Za zmínku stojí atmosféra a organizace celé akce. Závodilo se sice obezřetně, ale rytířsky. Všechny pozice ať už na startu nebo po byly pečlivě hlídány. Žádné vytlačování přes startovní čáru, žádné zbytečné vyostřování – všichni si závody užívali ve velmi přátelském ovzduší. V rámci akce byly dvě společné večeře – opět velmi pohodové s vyhlašováním mimořádných výkonů (pro nás cena za jízdu s genakrem bez hlavní otěže :-)). 
Skvělý jachting, skvělá nálada. Příště jedeme zase…
 Roman, Ondra, Ivan 

Odkazy na fotky a video: 
http://www.fragliavelariva.it/en/regatta/1311/view
http://www.youtube.com/watch?v=6JWzblmqTAQ 
http://raffoto.zonerama.com/Album/118840
http://www.youtube.com/watch?v=RNPkMfU5xkE